Sunday

Det är ungefär 2,5 mil mellan Västervik och Gamleby. Jag vet det nu.

För när jag vid elvatiden på lördagkvällen insåg att, just det, det är söndag imorgon, så kollade jag tåg/buss-tider till Gamleby. Och jag tittade på dem igen. Och igen. Och svor.
Vem kan klandra mig för det? Jag förstod nämligen då att min enda chans att komma till jobbet var att cykla dit. 2,5 mil en söndagmorgon...

Jag gick upp tidigt, kom dit tidigt, och förvånades över hur lätt det faktiskt hade gått. Nu väntades bara jobb i ca åtta timmar.

Dagen funkade. Konstigt... Men så var det ju också hemvägen. Lustigt nog gick det inte riktigt lika lätt att cykla hem 2,5 mil, efter att cyklat den vägen en gång tidigare och sen jobbat.
Stannade på Almiks Café och åt lite.

Och till slut kom jag hem. Nöjd med mig själv. Något trött kanske...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0