Tanken Som Räknas

Äntligen gick jag mot stationen och mot mina tre dagar av ledighet. Bort från jobbet, bort från stressen, bort från danskar som tror att man förstår vad de säger. Äter godiset jag köpte med personalrabatt.
Tar upp mobilen för att se hur lång tid det är kvar tills bussen går, hittar en post-it-lapp i fickan. Ett meddelande från mig själv.
Jag läser lappen, förundras över min djupsinnighet. Gläds av det budskap jag tolkar utifrån min text. Jag förstår nu vad jag egentligen menade, självklart försökte jag tala om för mig själv att ta det lugnt och njuta av sommaren, innan den är förbi. Ta vara på de stunder jag har och inte stressa mig förbi dem.
De här var de exakta orden på min lapp;

Cola 33 cl 8st.
Cola Zero 5st.
Fanta 3st.
Sprite 3st.
Hwila citr. 1.
Minute Maid gul 2st.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0