Today Is A Good Day

Redan när jag gick ner för att äta frukost på morgonen kände jag att det skulle bli en bra dag. Jag möttes nämligen av far min som sa att han hade satt igång en tvätt.

Jag vet, låter som en konstig sak att bli glad för. Visserligen kan jag väl inte förneka att jag har lite ovanliga egenskaper, men just det här finns det en bra förklaring till. Det ligger nämligen till så att våran tvättmaskin har varit trasig ett tag nu, och jag upptäckte igår att det började bli liiiiite ont om rena underkläder... Men i morse kom de och installerade en ny tvättmaskin.

Det tar inte slut där. Skolan började, och mattelektionen var första stoppet. Genomgång av nationella provet vi gjorde förra veckan, och har man sett: Någon hade räknat till sig ett MVG. (Om ni inte kan lista ut vem måste jag be er att uppsöka hjälp)

Men något mer förgyllde min dag ytterligare. Prisutdelning av skolans poesitävling gick av stapeln i skolbiblioteket. Musik och utdelning av 3:e och 2:a pris, och sen kom det: 1:a priset gick till förra årets vinnare, nämligen undertecknad. Tänkte göra samhället en tjänst och faktiskt lägga ut mitt vinnande bidrag, och så ska jag sluta skriva sen. Jag har en tendens att bli dryg när bra saker händer mig.



Jag förstod aldrig riktigt vad du menade,

Med att det var en skillnad mellan att vara nöjd

Och att stå ut.



Visst kastar de sten på mig,

Men jag har lärt mig att skydda mig nu.

Med avstånd, kyla och hårda sköldar.

Men du verkar tycka

Att attack är det bästa försvaret.

Måste du alltid vara så aggressiv?

Du samlar de stenar som flyger förbi.

Gråa och kalla lägger du dem i dina fickor,

Värmer dem med din varma kropp.

Men samtidigt fryser de mig

Du samlar, och väntar.

Väntar på tillräckligt med ammunition

Till din länge planerade revolution.

Och du märker aldrig hur kylan tar över dig.

Du drömde om att en dag få resa dig upp.

Men kanske avvaktade du för länge,

Vande dig vid verkligheten,

Glömde din revolution.

Jag tror nog du vet vad jag menar,

Med skillnaden mellan att vara nöjd

Och att stå ut.


Kommentarer
Postat av: Helena

du skriver helt underbart becka!
grattis grattis grattis grattis till priset!!
Du är best!!!

2008-05-17 @ 10:12:10
Postat av: Emil Karlsson

Suverän dikt, återigen grattis^^ Det var den bästa dikten helt klart och bra att du lade upp den. Det är lättare att förstå när man får läsa den:)

2008-05-17 @ 11:43:22
Postat av: Ghazaleh

Du är så äckligt duktig..forstätt skriv! I have a good feeling about this, I really do

2008-08-24 @ 18:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0