Where The Wild Roses Grow

Jag hade en ros på mitt skrivbord.

Någon rad jag skrev då, om en ros på mitt skrivbord för att påminna mig om någon jag gjort bra...

Men rosor vissnar, de dör.
Bladen faller av, kronan hänger som om den stirrade ner på sina icke existerande fötter.
Den blir torr och skör.

Och en ros på mitt skrivbord flyttas,
Blir en ros i mitt fönster.

(Och hur mycket jag än tänker på det,
kan jag inte komma på varför jag inte bara slängde den)

Och kanske i någon form av naiv enfald,
eller slentrianmässig rutin,
så fortsatte jag att ge den vatten.


En död ros i mitt fönster,
Men nytt liv har börjat växa på den.


Små skott skjuter ut från en död ros.

Undertecknad stirrar förvånat.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Och apråpå rosor, nämnde jag att jag fick en ros idag eftersom jag har SLUTAT SKOLAN! :D

2008-06-05 @ 20:26:38
URL: http://dethararingenblogg.blogg.se/
Postat av: Hanna

Men nu var det ett tag sen det kom ett nytt roligt Becka-inlägg att läsa. Vad har du egentligen för dig, va? :P

2008-06-07 @ 13:55:48
URL: http://dethararingenblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0