Samtal vid matbordet

Det är många gånger som jag blir fascinerad av samtalen som mina föräldrar för vid matbordet. Inte för att de på något sätt är intressanta eller på en högt utvecklad nivå, nej, min fascination beror snarare på deras förmåga att prata om saker jag anser meningslösa hur läng som helst. Ett ofta återkommande samtalsämne som uppkommer då mor min har varit och handlat är dessa nya korgar som man kan dra efter sig. Mor lilla anser att de är i vägen, och att människor som använder sig av dem är onda. Men senaste gången denna diskussion åter igen skulle äga rum så fick hon en kort lista av far på fyra onda människor som hon skulle rangordna. För den intresserade blev rangordningen denna (med ondast människa överst):
1. Christer Sjögren
2. Carola
3. Människor som använder rullande korgar
4. Människor som hämtar kundvagnarna närmast affären på parkeringplatsen och sedan ställer dem längt bort

Den senaste diskussionen som jag tvingats att genomlida handlade om frukt. På något sätt kom dessa fantastiska människor in på skillnaden mellan klementiner, mandariner och satsumas. Detta fortsatte sedan in på när på året som dessa frukter förekommer i mataffärerna, för att sedan mynna ut i när frukterna började dyka upp från början.
Det var när mor försökte spinna vidare på detta redan uttömda samtalsämne genom att säga orden "kiwi.." som jag insåg att jag behövde gå därifrån. För att värna om min mentala hälsa.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vettefan om jag inte tycker Carola borde vara överst

2009-01-07 @ 22:35:17
URL: http://dethararingenblogg.blogg.se/
Postat av: mamma

Ja Hanna det är en hårfin skillnad. Du får gärna komma till Västervik och delta i våra intressanta middagsdiskussioner!

2009-01-08 @ 21:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0