Shopping inför balen

Jag har upptäckt att jag har haft helt rätt taktik när jag letat efter klänning och tillbehör till den kommande studentbalen.

När jag, lilla mor och syster var i Stockholm i början av året för att hitta en klänning så hade jag bara bestämt en sak - den skulle inte vara blå, för det visste jag att många skulle ha. I övrigt hade jag inte en tanke (om hur klänningen skulle se ut, andra tankar hade jag så klart). Det slutade i att jag, med mitt öppna sinne, hittade den perfekta. En vacker skapelse i mintgrönt och vitt.

Senare, nu efter påsk, började jag leta efter skor och väska. Där hade jag visserligen lite mer bestämda idéer - väskan skulle vara vit och ha ett långt band, för jag vill inte gå och hålla i den hela kvällen. Skorna skulle även de vara vita, med inte för hög klack och de var tvugna att täcka tårna (jag har fortfarande en tå med blå-lila nagel sedan Sälenresan). En stund på stan i Uppsala med syster, och sedan hade jag en påse med perfekta skor, en påse med en perfekt väska, och som en liten bonus även en påse med den perfekta studentklänningen.

Idag gjordes den sista inhandlingen - smycken. En studentpresent i förskott, då mina morföräldrar betalar för dem. Även i detta fall hade jag inte en klar bild av hur det skulle se ut, mer än att jag ville ha i silver. Vi hittade ett underbart halsband med örhängen till i den andra affären vi gick in i. En elegant och stilren design, men ändå med det där lilla extra (precis som klänningen). Jag fick testa dem, och föll direkt.


Så nu har jag testat hela kitet tillsammans (klänning, skor, väska, skor & smycken), och det är bara att konstatera:

Jag är sjukt vacker.


Men det visste jag ju i och för sig redan...


Kommentarer
Postat av: Ghazaleh

Ahaha, jag kan inte göra någonting annat än att helt enkelt hålla med dig. Det råder inga tvekan om att du redan är och kommer bli ännu vackrare till balen :) Babylove <3

2009-05-09 @ 21:53:05
Postat av: Anonym

och så blygsam....

2009-05-15 @ 21:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0