Svar på ett sms

När kvällen börjar bli lika grå och trist som den förra,

Du har hamnat framför datorn, igen.

När kvällen känns meningslös och ingenting händer,

Så får du ett meddelande från en vän.


En förebråelse, med en tydlig ton av besvikelse;

"Du har blivit skitdålig med uppdatering på din blogg, trist."

En känsla av att ha svikit har satt sig i ditt hjärta, tills du tänker:

Är det en text hon vill ha, så javisst.


För det var ju så hon fortsatte, vännen, i sitt sms;

"Du är skyldig mig en fin text bara för det :)"

Så med en suck öppnar du ett nytt dokument i Word,

Men du ler ändå stort, för du vet,


Att hon med sitt sms bekräftade det du behövde förstå;

Trots att du sitter ensam i ditt rum, ytterligare en kväll,

Så tänker någon på dig just nu, tänker bara på dig.

För hon försöker väl inte bara att vara snäll?


Så nu sitter du och ler över de rader som du skrivit,

Som ett tack för att vännen finns och gör sig påmind då och då.

Och du tänker, att mobilen är på för hennes skull,

Redo på de sms som alltid är värda att vänta på.


Är du nöjd nu? :p


Kommentarer
Postat av: Ghazaleh

Ah! rakt in i hjärtat, näst intill tårar! Du skriver så fint och jag är (har sagt det förut, fan vad jag tjatar)beroende av dina texter. Tycker inläggen blivit färre med tiden så jag började känna mig tom. Att läsa din blogg är en del av min vardag numera. En känsla av varm lycka träder fram då jag får ta en del av ditt skriveri, och jag menar det. Tack för ditt fina inlägg älskade vän, tack för att du finns :)

Ps. Mig blir du aldrig av med :)

2009-05-14 @ 21:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0