Plåster

När jag kom hem igår eftermiddag, efter en lång dag i skolan, upptäckte jag när jag tog av mig mina vantar varför det sved på ett litet område, ungefär två cm under mitt vänstra långfinger. Jag vet inte hur det gick till, men på något sätt måste jag ha kommit emot något och skrapat bort lite hud. Sved gjorde det i alla fall, och det var ungefär så långt mitt intresse sträckte sig.
Så jag tvättade såret noggrannt med desinfektionsmedel, och tänkte sen att "det är nog bra att ha ett plåster över, så det inte kommer in smuts. Och så att folk ser att jag har skadat mig och tycker synd om mig".
Precis när jag öppnat lådan där vi förvarar våra plåster kom jag på att det var jag som hade fått välja plåster senaste gången vi handlade, och att jag just den dagen hade varit trött. På det där sättet att man tycker att allt är roligt.
Så jag la tillbaka asken med Bamse-plåster i lådan.
Det får bli lite smuts istället...


Kommentarer
Postat av: Hanna

Attans. Du borde skaffa sånna där design-plåster som ser ut som stekt bacon istället.

2009-01-28 @ 19:13:12
URL: http://dethararingenblogg.blogg.se/
Postat av: Ghazaleh

Haha! Attans, jag skulle ha använt dem, lätt alltså! Bamse är världens starkaste, du kanske får superkrafter! Förutom det tycker jag du ska hålla dig ifrån knäppa sår :)

2009-01-31 @ 17:08:39
Postat av: Hanna

Du där! Bild på balklänning, genast! Hepp, hepp!

2009-02-01 @ 21:19:13
URL: http://dethararingenblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0