Uppsala

Jag sitter just nu i min systers (och min?) lägenhet. Ja, jag bor här nu, sen tre dagar tillbaka. Jag har alltså inte riktigt fattat det än. Men väskorna är nästan helt uppackade, och min dator får el (dock inte internet än, så jag sitter vid systers dator), så det viktigaste är gjort.

Några riktiga äventyr har jag inte hunnit med än, jag har inte ens börjat jobba, så det här inlägget är mest för att jag ska fördriva tid innan jag går bortåt café Linné och möter upp syster. För vi ska göra någonting jag måste ha gjort för att kunna räknas som en riktig Uppsalabo (studentvarianten). För även om jag igår fick äran att besöka Ica Maxi (och såg majonäs utan att ens leta, den här staden gillar mig), så har jag ett stopp kvar: IKEA. Detta paradis för fattiga ungdomar, som i detta fall är i behov av en sänglampa.

Än så länge har jag inte hunnit börja sakna Västervik (det vore ju tragiskt om jag hade), men jag vet att jag kommer vilja ha besök därifrån av kompisarna som fortfarande är fast där. Mest för att skryta. Och träffa er, såklart. Men att skryta är nog det jag längtar efter mest..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0