Vaggvisa

Vaggvisa (som bevisar att jag inte bör ta hand om barn)


Natten närmar sig nu, mitt barn

Och sängen väntar på dig.

Men innan du drömmer dig bort

Så ska du lyssna på mig.


För när du har somnat, mitt barn

Så vaknar någon annan.

En varelse, under din säng

Trots att vi inget där fann.


Nej, det gömmer sig väl, mitt barn

Det syns inte i ljuset.

Men vid mörker kryper det fram,

Smyger sig fram i huset.


Men det återvänder, mitt barn

För att vaka vid din bädd.

Kanske vill det dig inte väl,

Men, mitt barn, var inte rädd.


För allt jag har sagt nu, mitt barn

Har jag sagt för att skrämmas.

Det var ganska dumt gjort av mig

Och ja, jag borde skämmas.


Så blunda nu och dröm, mitt barn

Inget finns under sängen

Monstrerna trivs ju inte där

Bara i garderoben


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är verkligen ett geni Rebecka!

2009-06-09 @ 16:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0