Gnäll

Det finns några saker jag behöver just nu.


Inte kläder (det har jag i överflöd, det inser jag, men jag det skäms jag inte för).

Inte smink, smycken eller hårspray (naturlig skönhet kräver inte lika mycket utsmyckningar).

Inte någon pojkvän (tack alla som bryr sig, även de som bryr sig lite för mycket, men om någon lägger huvudet på sned och säger att jag behöver någon en gång till så kommer jag garanterat tappa kontrollen och börja kasta kottar och småsten på personen i fråga).


Nej, det är helt andra saker jag behöver.


Det första är tid. Tid till skolan, tid till plugg inför prov, tid till att skriva arbeten. Och gärna lite tid till sådant som inte får mig att vilja dunka huvudet i väggen också.


Det andra är ett sommarjobb. Jag vet (mamma) att jag borde anstränga mig mer, men när allt som får plats i huvudet för tillfället är biologi, projektarbete, kemi, und so weiter, så tar det emot lite att ge sig ut på cykeln och leende traska in i alla affärer och dela ut mitt välformulerade CV.


Det tredje är en mer detaljerad framtidsplan. Ja, jag är ju helt bestämd när det gäller att åka till London, men sen då? Mina första tankar om något inom biomedicin började sedan tippa mer mot någonting inom miljö (jag vet, jag är väldigt precis...), för att sedan luta mot psykologi, för att nu luta lite åt alla möjliga håll. Så nej, jag vet inte vad jag vill bli när jag blir stor. Jag antar att jag får börja på min kommande bestseller, för att vara på den säkra sidan.


Det fjärde är motivation och energi. För att klara de här sista månaderna, där de tycks ha tryckt in halva gymnasieutbildningen, så behöver man kunna koncentrera sig för att få in alla små skitdetaljer (hm, skitdetaljer var tydligen ett ord enligt Word, det blev inget rött felstavningsstreck under, intressant) och få dem att stanna där till det prov de behövs till. Sedan slängs de bort för att ge plats till nya skitdetaljer (fortfarande lika fascinerad över att det är ett ord) i andra ämnen, till nästa prov.



Jag vet, på ett sätt får jag skylla mig själv. Jag vet ju att jag har slösat på min tid genom att titta på M*A*S*H, men jag behövde avkopplingen. Jag slösar helt klart tid nu, med min blogg, men det här får bli min terapi, mitt gnäll.

Sommarjobb var jag garanterad på mitt förra, men jag vet inte om jag är för sent ute nu. Så jag skickade ett mail och frågade för ungefär en timme sedan. Annars hoppas jag lite på ett, där de skulle sammanställa ansökningarna nu i mars...

Framtidsplaner, ja, kanske borde jag inte vara så stressad över det som jag är. Jag tänker ju ändå inte läsa vidare direkt, vilket egentligen ger mig ett år till att bestämma mig på.


Jag tror jag har gnällt av mig nu, och förhoppningsvis har det gett mig lite mer motivation till att öppna biologiboken igen, och lära mig namnen på enzymer, sackarider (och om de är mono- di- eller polysackarider) och mycket annat som jag kommer att ha glömt igen på fredag.


MVH

Allas vår lilla solstråle


Kommentarer
Postat av: Ghazaleh

Jag lider med dig kompis. Om planeringen inte var så idiotisk, skulle mycket skit underlättas. Biologin är omänsklig, de e svårt o trycka i massa fakta o konstiga ord på två dagar o sedan hinna koppla saker o ting ihop "FATTAR DU INTE ELLER?" (citala ala Barbara).

Seriöst, du har tydligen MASH o jag går på vänner, ja, jag går på vänner, det är min drog numera. Ser jag inte på vänner bryter jag ihop o börjar slänga saker omkring mig. Okej, jag överdrev lite.

Hur som helst, precis som levern kan bilda mer glukos av fettsyror och aminosyror vid glykogenbrist, kan du finna ork, styrka och mod.

Love

2009-03-17 @ 22:54:40
Postat av: Hanna

Oj vad jag kände igen mig här. Jag borde också kila runt och dela ut CV:n till höger och vänster, annars blir det en arbetslös sommar för mig. Eller så får jag också sätta mig och slipa på den där bestsellern.

2009-03-18 @ 10:08:10
URL: http://dethararingenblogg.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Jag förstår verkligen inte vad det är för sjuk hjärna som har suttit och kommit på alla dessa meningslösa namn inom biologin! Gazze, du är mitt stöd och mitt ljus i mörkret ;)



Ja du Hanna, vad säga om att skriva en bestseller ihop? Vad sägs om "Snälla köp den hör boken, vi har inte hittat sommarjobb och behöver pengar" som titel? :)

2009-03-19 @ 21:22:52
URL: http://lemoncurry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0