Igår

Igår var faktiskt (!) en relativt bra dag på jobbet. Förutom de där perioderna när den enda personen man såg var någon tjej på O’Learys mittemot, som gick och la ut nya servetter på borden. Själv hittade jag en tidning med ett Sudoko med lite mer än hälften kvar. Score! Jag hittade även en skvallertidning, och kunde läsa allt om när David Beckham fick panik hemma hos Tom Cruise.

 

I alla fall, av de få kunder jag fick under dagen, så var majoriteten väldigt trevliga. En man frågade mig, efter att han köpt sin muffin, om jag gillade musik. Fast på engelska. När jag svarat, frågade han om jag hade hört talas om den svenska artisten Thåström. Anledningen var att han tydligen varit på konsert med honom dagen innan. Han hade flugit till Sverige från Chicago, och nu tillbaka, bara för att gå på den här konserten. Tänk om man hade tillräckligt med pengar för att kunna göra något sådant… Men å andra sidan så behöver jag inte åka lika långt för att ta mig till en Thåström-konsert.

 

 

På bussen hem ringde jag hem. ”Hem” har i den meningen två betydelser, kanske borde tilläggas. Det första ”hem” är Uppsala, det andra är Västervik. Jag pratade alltså lite med föräldrarna (mina föräldrar alltså, om det inte var tydligt nog). Efter att ha sett statusuppdateringar om hennes tillstånd, så kom det väl inte precis som någon chock att min gamlamormor nu har dött. Det var ingen chock, och det är egentligen inte en större tragedi. Är det någon som har levt ett helt liv, så är det ändå hon. Men visst känns det fel att tänka att man inte kommer kunna träffa henne igen, även om det var evigheter sen man såg henne sist.

 

 

Visst hände det fler saker igår, men det mesta var sådant som händer lite då och då, som är ointressant och som jag inte orkar skriva om. För idag är idag, och nu ska jag se om jag kanske kommer göra något.

 

Tveksamt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0