High Drama

OS lider mot sitt slut, men en viktig match var fortfarande kvar att spelas. Idag avgjordes den, finalen mellan det rutinerade Ungern, med sina åtta tidigare OS-guld, mot uppkomlingarna USA, som aldrig vunnit ett OS-guld i denna sport. Idag avgjordes herrarnas vattenpolo.

Båda lagen öppnade starkt, och redan under första perioden hade de gjort sammanlagt 10 mål, lika många som hade gjorts under hela bronsmatchen. Men kanske tog USA ut sig lite för mycket i början, vilket började märkas i tredje perioden. Och i fjärde och sista avgjorde Ungerna snabbt, och matchen slutade 14-10 till de regerande mästarna Ungern.

Matchen var jämn och spännande, även om den inte kan mäta sig mot den klassiska matchen -56, då Ungern mötte Sovjetunionen. Men detta blev Ungerns nionde OS-guld, och deras tredje raka, vilket endast Storbrittanien lyckats med tidigare.

Men USA är ändå värt en eloge för sin insats, de kämpade tappert och med den utveckling de haft de senaste åren kan vi nog vänta oss en ny spännande final för deras del i OS om fyra år.

Kommentarer
Postat av: Emil

hehe:P något i stil med citat från sportkommentatorerna? Låter som en mycket underhållande gren^^

2008-08-24 @ 14:08:22
Postat av: G

2008-08-24 @ 18:20:21
Postat av: Ghazaleh

Hhmm...jag tänkte skriva något vettigt här, inte så att jag inte har något vettigt o säga..vad konstigt det blev..Jag tror jag slutar här ;D

2008-08-24 @ 18:22:11
Postat av: Hanna

Jag bojkottade OS....i sympati med kinseserna såklart, inte för att jag tycker sport är pisstråkigt att kolla på. Inte alls.

2008-08-24 @ 20:00:31
URL: http://dethararingenblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0