23 December - Juldrömmar

Juldrömmar

Det är dags att vakna nu,

Du som valde att sova dig igenom december.

Du som valde lugnet före stressen,

Som har lurat andra att städa åt dig.

(Hur lyckades du med det?)

Lyckligt yrvaket sätter du dig upp i sängen

Ser dig kring.

Ser på skinande golv och färdigklädd gran,

Med de allra bästa julklapparna under

(De där som vi verkligen önskade oss)

Du klär dig i klänningen som ligger framme

Nyköpt och vacker

Utanför faller snöflingorna

Och bildar ett vinterlandskap

(Vad hände med klimatförändringarna?)

Du står leende och strålande framför oss alla

Vi önskar dig en god jul, innan du försvinner

(För försvinner gör du,

Då jag inser att du är jag

Och att det inte alls är så det är)


Jag igen


Kommentarer
Postat av: mamma

Du är så begåvad min dotter!

2008-12-26 @ 11:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0