Gott nytt år

Om åtta timmar tar 2008 slut. Vi har åtta timmar på oss att göra allt det där vi hade tänkt att göra under året, alla nyårslöften som inte riktigt har uppfyllts än. Alla klassiska; gå ner i vikt, sluta röka, spendera mer tid med familj och vänner. Själv har jag aldrig några nyårslöften. Jag är ju redan perfekt. Typ. I alla fall tilräckligt för mig. Dessutom orkar jag inte ändra på min slöa livsstil, jag trivs bra med den och mig själv.
Om åtta timmar, eller sju timmar och 53 minuter för att vara exakt, börjar år 2009. Om jag tror att det kommer bli någon skillnad? Inte det första halvåret, det tror jag inte. Men sedan kommer studenten, sedan kommer jag (om jag tar tag i det) förhoppningsvis leta jobb och lägenhet i London eller någon annanstans i Storbritannien. Jag tjatar visserligen om att jag är nöjd bara jag kommer bort från Västervik, men egentligen har jag lite högre ambitioner, tro det eller ej.
Om åtta timmar, eller ja, sju timmar och 49 minuter, kommer raketer smällas och ett gott nytt år till alla kommer önskas. Och ett gott nytt år önskar jag. Det gamla var en blandning mellan gott och ont, sådär som det ska vara. Nästa år kommer också bli en blandning, och alla år både framåt och bakåt. Inget att göra åt, och inget man borde försöka göra något åt.
Det är nu åtta timmar, eller sju timmar och 45 minuter, kvar tills jag kommer skrika gott nytt år till alla omkring mig, men jag tar nu tillfället i akt och önskar er stillsamt ett gott nytt år; Gott nytt år.

Kommentarer
Postat av: Ghazaleh

Miss you like crazy Becka. Jag blir typ glad när jag tänker på dig. Hoppas vi ses snart, vet inte hur länge till jag kan stå ut. Vad ska jag göra när du flyttar? Jag står ju knappt ut nu när de knappt gått 2 veckor. Usch,allt bra tar slut..Jaja, får väl leva i nuet o försöka glömma att vi faktiskt kommer skiljas åt så småningom. Jag är ju så van vid o ha dig här. Nu ska jag sluta klaga och ännu en gång önska dig ett gott nytt år.

I have a feeling about you,du kommer bli stor =)

Kärlek

2009-01-01 @ 23:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0