Understanding Salesmen

Jag är inte affärsman, den saken är klar.
Jag förstår inte hur de tänker, jag förstår mig inte på systemet.
För när jag handlar hittar jag inte.
Saker är inte där de borde vara.


Jag fick ett uppdrag.
Kanske inte ett ärofyllt sådant, men ack så svårt.
För på Kvantum hade de flyttat majonäsen, den stod inte där den brukar stå.
Och min vilsna själ irrade runt, bland senap, kryddor och olivolja. Men majonäsen var försvunnen. Kanske uppslukad av ett svart hål, eller en reva i tiden?

Och jag gav upp. Jag var svag och klarade inte av min uppgift. För länge hade jag irrat i blindo utan att komma närmare mitt mål.
Så jag gick vidare. Försökte att resa mig ur min egen skam, glömma det som varit.
Gick till brödavdelningen istället. Hämtade en baguette.

Men så hände det!
Mitt liv fylldes av ljus och änglakörer.
För när jag gick för att lägga baguetten i kundvagnen så såg jag det jag sökt. Vägen låg rak framför mig, och jag hade hittat majonäsen!


Jag förstår mig inte på systemet.
Jag förstår inte logiken i att ha majonäsen, och dressingar, bakom godiset.
Jag antar att det ligger någon genomtänkt plan bakom det, men...
Jag förstår det inte.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Affärer är jävligt ologiska ibland. I våran affär finns t.ex äggen borta vid hamburger bröden. Vad är poängen med det egentligen? Jag tycker att alla GODA saker borde vara längst fram i affären (äpplen, choklad, te m.m) alla nödvändiga tråksaker som man måste köpa (typ mjölk) närmast kassorna så att man inte glömmer dem och allt äckligt (saltlakrits, risgrynsgröt) kunde fått stå längst in i ett hörn och skämmas.

2008-06-15 @ 14:33:21
URL: http://dethararingenblogg.blogg.se/
Postat av: Jan-Åke

Man ska inte blanda majonäs och godis.

Man ska inte.

2009-10-11 @ 00:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0