Vinterhaiku

Nu har snön kommit till småstaden.
Så jag passar på att lägga ut en vinterhaiku:


Hon tittar ut, bort
på vinterbarn i backen
Jag dödar henne

Kastar bort kroppen
Blodet städas sedan bort
Barnen leker på

Men pojken står där
Åker inte pulka mer
Blivit bortjagad

Har inga vänner
Funderar på att gå hem
Stannar lite till

Mamman tittar ut
Undrar; Var är min pojke?
Han kommer nog snart

Har lagat maten
Pojken kommer inte hem
Ringer till vännen

Hon tar upp luren
"Ja, han är i backen nu"
Småpratar en stund

Hon tittar ut, bort
På vinterbarn i backen
Jag skjuter henne

Kommentarer
Postat av: Ghazaleh

Varför blir ja glad av o läsa denna? Jies, du e braaaaaaaaooooooo kompistoooool! I Heart you

2008-11-22 @ 17:50:55
Postat av: Hanna

...du har inte funderat på att söka upp en pyskolog?

2008-11-26 @ 19:02:56
URL: http://dethararingenblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Instämmer med Hanna. Jag bokar tid imorgon :-)

2008-11-26 @ 22:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0