Vill du vara ormen i mitt liv?

Vill du vara ormen i mitt liv?

Eller bara ett tröstande tidsfördriv.

Kan jag inte få stanna hos dig ett tag?

Jag lovar att vara borta nästa dag.


För en liten stund, eller en evighet,

kan vi väl kasta bort allt vi vet

om krig och svält och nöd.

Låt oss leva så fram till vår död

Men snälla, prata inte om romantik.
För kärleken var aldrig lik
det jag hoppades på att uppnå.
Då kärlek bara stannar hos så få.

Så ta då det lilla jag har att ge,
av mig själv, och det jag kan se.
Vill du vara ormen i mitt liv?
Låt mig få vara ditt eviga tidsfördriv.


- Rebecka


(Jag skulle egentligen haft en bild till, men datorer och internet hatar mig)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Fin!

2008-09-06 @ 11:47:05
URL: http://dethararingenblogg.blogg.se/
Postat av: Ghazaleh

Du är duktig, duktigt Rebecka. me like

2008-09-07 @ 23:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0