Uppdatering

För tredje dagen i rad var jag på väg ner till stan. För tredje dagen i rad skulle jag ner till fotoaffären, av samma anledning. Första dagen skulle jag se hur mycket det kostade med studenttackkort. Andra dagen ville deras maskin inte få fram bilden jag skulle ha ur mitt USB-minne. Nu hoppades jag på att det skulle funka. Jag kan tala om redan nu att nej, det gjorde det inte. Imorgon får det bli fjärde gången gillt.
Men något annat upptog mina tankar då jag trampade iväg på min cykel. Ja, förutom musiken som spelades upp för mig från min iPod, med favoritraden ur Lalehs låt Step on me - I wont move an inch. Mama say it's ok to be a bitch. För som ett resultat av anställningsintervjun jag hade igår, drömde jag inatt om att jag hade fått jobbet. En enkel match även för nybörjardrömtydaren att lista ut vilka förhoppningar jag har.

Eftersom jag inte skrivit på ett bra tag tänkte jag att ni kanske undrar vad jag sysslar med om dagarna. Så, here goes:
* Jag nördar arbetsförmedlingens hemsida. Jag söker alla jobb jag kan, i Uppsala främst men även Stockholm och andra städer jag kan ta mig till med buss/tåg.
* Jag prickar av listan på saker som älskade mor tjatar på mig att jag ska göra.
* Jag pratar med lilla mamma då hon ringer på kvällen och pratar en stund, berättar vad jag gjort under dagen och frågar om saker jag undrar.
* Jag tittar på film. En box med Hitchcockfilmer tog slut ganska snabbt...
* Jag är ute och går, med iPoden (känner ju inngen här, och syster är bortrest)
* Jag lagar mat, äter och diskar. Med musik på, såklart.
* Jag kommer då och då på att jag snart ska till Göteborg, och skuttar runt en stund och är allmänt lycklig.

Som ni märker, dagarna är fulla av aktiviteter. Men om någon skulle ringa så svarar jag... ;)

Kommentarer
Postat av: Jan-Åke

Studenttackkortet är skickat för lnge sedan. Check.

Vi ska se Laleh på Scalateatern i Stockholm 20/10. Check.

Du har jobb. Check.

etc.

2009-10-16 @ 16:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0