Felkoppling

Jag har varit nere på stan rätt mycket den senaste tiden, vilket är konstig eftersom jag inte har någon inkomst. Men så har jag inte köpt något det flesta gångerna heller, utan det har oftast handlat om de där tackkorten (som jag nu har).
När jag kom ner till stan för några dagar sen hann jag en kort sekund tänka att, oj, det var värst vad populärt det blivit med dreads den senaste tiden. Tanken följdes av en pinsam tystnad i mitt huvud. Just det. Uppsala reggaefestival. Det kanske är något samband där..

En liknande händelse inträffade på vägen hem en annan dag. När jag gick där så hörde jag plötsligt att någon började spela på en gitarr. Vad trevligt, tänkte jag. Undrar var det är de spelar? Svaret gick upp för mig direkt efter att jag ställt frågan för mig själv. I min iPod. Som jag hade lyssnat på sen jag började gå. Det hade bara börjat en ny låt.

Man skulle ju kunna tro att jag håller på att bli galen såhär i min ensamhet, vilket ju självklart stämmer, men det här är inget nytt. Jag har flera exempel på när jag inte riktigt tänkt helt rätt. Kemilektion, satt jag och skulle rabbla för mig själv "metan, etan...". Jag hade kommit en bit då jag insåg att det jag egentligen rabblade i mitt huvud var "januari, februari, mars...". Två gånger.

Kommentarer
Postat av: Ghazaleh

Om du blir rastlös kan du ju se på vänner. Miss you

Puss/ G

2009-08-13 @ 21:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0