Top 10 Upptäckter 2009: #9 – www.spinner.com


Ibland hittar man hemsidor som bara gör en lycklig. Jag sökte på google efter texten till Iron & Wines låt Belated Promise Ring, då någon av träffarna innehöll orden Free MP3 Download of the Day. Med bara ett klick var Rebecka i himmelriket. Och sådär en 700 – 800 klick senare var hon sådär en 700 – 800 låtar rikare. (De har alltså kvar varje ”Dagens låt” även dagarna efter. Fint.)

Nu är det visserligen så att det är en hel del skit som jag nu har laddat ner, helt i onödan, eftersom jag kommer ta bort det innan det helt har besudlat mitt iTunes (typ hiphop, usch). Men många låter helt okej, och vissa har spelats om och om igen utan att slitas ut. Några av dessa artister, t.ex. Brett Dennen och Iron & Wine (som jag nämnde i början av inlägget, om ni kommer ihåg det), kommer till och med dyka upp lite längre upp på den här listan. Andra skulle jag vilja nämna här lite snabbt;

Someone Still Loves You, Boris Yeltsin. Med ett sådant bandnamn kan man ju bara inte misslyckas. Och det gör de inte heller. Boris Yeltsin är för övrigt Rysslands första demokratiskt valde president (Källa: Wikipedia, via google).

Ett namn som jag redan kände till var Anthony & the Johnsons (tack Ghazaleh för den introduktionen!), men låten var ny för mig. För er som inte hört något av honom – ta tag i era liv! Gillar man storslagna låtar med fantastiska texter, som sjungs med en intensiv och originell röst så kommer man falla till golvet direkt. Glöm då inte att lyssna på Cripple and the Starfish.

Som ett sista exempel tänkte jag ta Say Hi, a.k.a. Say Hi to Your Mom. Istället för att ge er mina expertkommentarer så tänkte jag länka till deras hemsida, där man kan ladda ner några låtar från varje av deras skivor. Klicka bara här. (Hoppas det där funkar, skulle mest testa att länka på det sättet)

Som en avslutning kommer här länken till hemsidan jag skrivit om. Bara för att jag är så snäll.

http://www.spinner.com/category/mp3-of-the-day/


Kommentarer
Postat av: Ghazaleh

Allt för dig bejb!:)

2009-12-08 @ 16:28:40
Postat av: Pa

Men du såg Antony?? Väl.

Fast det var post-Ghazze.

Och I&W i fjol.

2009-12-11 @ 15:09:47
Postat av: Pa

#9. Efter #10. En nedräkning.

Åtta till.

Mmmmm

2009-12-11 @ 15:11:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0