Krakel Spektakel köper en klubba

Jag såg i tidningarna att Lennart Hellsing hade fyllt 90 år. För de stackars människor som inte vet vem det är, så kan jag tala om att han är en barnboksförfattare. Och inte bara vilken barnboksförfattare som helst, för han har skrivit den mest geniala bok som någonsin skrivits, en bok där den största av alla drömmar ett barn kan ha uppfylls.
Denna bok är Krakel Spektakel köper en klubba.
Den är ett rent mästerverk. Läs den.




På tal om att läsa skulle jag vilja rikta en liten pik mot en bloggar-vän: Hanna, när kommer ditt nästa inlägg? Du lovade att sätta igång igen efter kristi himmelsfärd. Ljög du? Kan du verkligen krossa mitt hjärta på detta sätt? Ta tag i det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0