Majonäsäventyr del 3

För de tragiska människor som följt min blogg ett tag, och därför fått läsa om mina äventyr i jakten på majonäsen, kommer här ytterligare en uppföljare (jag säger det, Kvantum vill inte att jag ska ha majonäs):

Jag hade motvilligt följt med min mor och syster till Kvantum för att handla, efter att ha blivit brutalt sliten bort från Facebook. Vad jag trodde skulle bli en trevlig liten utflykt, bara vi tjejer, visade sig bli ytterligare en helvetesfärd. Så fort mor min nämnde ordet "majonäs" visste jag att det var över, inget skulle någonsin bli som förut. Men ett litet hopp kände jag ändå, för nu kan de väl ändå inte ha flyttat på den igen, så envisa kan de väl ändå inte vara? Nej, majonäsen stod precis där den stått förra gången. All majonäs, förutom det märke som vi skulle ha (extrapris). Nedslagna återvände jag och min syster till vår mor.

Men nu ska ni inte känna att det här är en saga utan ett lyckligt slut. Nej, kära vänner, det slutade väl även den här gången. För på en kanthylla, där de ofta ställer extraprisvaror, där stod majonäsen, uppradade tuber i mängder.

Sensmoralen av denna saga (precis som de föregående i samma tema) är självklart att Kvantum är ute efter mig, och att jag därför inte bör köpa majonäs.


För övrigt har jag nyligen tagit studenten. Det var perfekt :)

Kommentarer
Postat av: Ghazaleh

Du (understuket!) är perfekt! PUSS

2009-06-17 @ 21:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0