Let it rain

Efter en underbar helg med en lördag där temperaturen inte var långt ifrån +15, var det inte konstigt att jag blev smått deprimerad då jag på tisdagsmorgonen såg ett snötäcke dölja det mesta utanför mitt fönster. Snön fortsatte dessutom att falla då och då i veckan, tills det igår (fredag) övergick till snöblack och regn.
Det var även igår (fortfarande fredag) som jag insåg orsaken till regnet. För det finns vissa saker som aldrig slår fel.
När man åker förbi simhallsparkeringen går det helt enkelt inte att missa det - Bengts nöjesfält har drabbat den lilla staden Västervik igen.
Nu låter det här kanske lite dramatiskt, för det är ju trots allt bara ett harmlöst litet omkringresande nöjesfält, men en faktor går bara inte att förbise. Varje gång detta "oskyldiga" nöjesfält parkerar sig där utanför simhallen så kommer det garanterat att regna minst en dag som de är där. Det här är inte lögn, det har aldrig slagit fel. Tänk på det nästa gång ni ser dem sätta upp sina attraktioner..

Låttips: Let it rain - Anna Ternheim
"I've been waiting for the news he said, for 20 yeas I've been waiting.
For the last pages in a book I read about love, death, and endless need
About you, your sister, your mother and me... even the happiest families bleed"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0