Myspace

Fortfarande nyförälskad i myspace (långt efter att det blev "ute"), skaffade jag mig ett eget konto på sagda hemsida. Lite halvhjärtat skickade jag vänförfrågan till de som datorn påstod ha ett konto, utan att egentligen förvänta mig att någon av dem var speciellt aktiva längre.

Men av någon anledning har jag nu, bara några veckor senare, flera vänner. Ingen av dem känner jag irl (förkortning för "in real life", som betyder "i riktigt liv" direktöversatt från engelska). Till och med när jag sitter här just nu, lyssnandes på min myspace-vän Loni Savero, dyker det upp mail med vänförfrågningar i min inkorg.

De som skickar vänförfrågan till mig, och alla andra, kan delas upp i två grupper:

1. Artister, antingen halvstora eller totalt okända, som gör detta för att få fler personer att lyssna på deras musik. Rätt smart, och jag kan inte säga att jag har nåt emot det. En del av dem (som Loni Savero, som jag nämnde tidigare) är riktigt bra, och om det inte vore för att de så personligt valde ut just mig som sin nära vän, så skulle jag ju aldrig upptäcka dem. En del är visserligen skit, och även om jag låter de flesta vara min vän (jag är ju en sån generös människa) så släpper jag inte in det värsta skräpet (=hiphop).

2. Privatpersoner, alltid killar. Utan undantag. Att jag låter vissa av dem vara vän med mig är av rent underhållningssyfte. Får jag en vänförfrågan med kommentaren "hi. how are you? can i be your friend? anything for a friendship", som dessutom följs av ett mail med texten "hi. how are you? you are very beauteful. you are so beauteful that i cant say something. i want to be your friend. may i?", så kan jag ju inte låta bli. Mitt svar lyder som följer: "Hi, i'm fine, and thanks :) Sure, i'll be your friend, you sounded quite desperate so how can i say no? So... how are you, and who are you?" Om de inte förstår att jag driver med dem kan jag kanske bli tvungen att ta bort dem, men det kan jag leva med.


Men musiken förblir det viktigaste, och förmodligen kommer jag inte acceptera några fler desperata tonårspojkar som vänner, inte ens på den världsvida vebben.


Kommentarer
Postat av: Erik J

Killar blir alltid till sig när de upptäcker att det finns tjejer på interwebz. ;P

2009-11-06 @ 07:21:01
Postat av: Anonym

har inte din mamma varnat dig för pojkar?

2009-11-12 @ 19:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0