Top 10 Upptäckter 2009: #4 – Glasvegas

Jag fick ett mail nyligen där jag påmindes om att jag fortfarande hade #1-4 kvar på min lista. Nu vet jag ju att det har varit en blandad intressegrad för dessa inlägg, så kanske var det därför att jag valde att värma upp efter min frånvaro med det senaste inlägget. Vilken effekt jag var ute efter med den är jag inte helt säker på… lite medlidande kanske, så att ni ointresserade av musiken kunde stå ut med fyra av dessa inlägg till. Kanske till och med fler i samma tema.

Om jag skulle vara tvungen att välja vilken konsert på 2009s Way Out West som var bäst, så skulle jag utan tvekan välja Glasvegas. Detta trots att vi stod långt bak, bakom personer som inte skulle skadas av att vara ett huvud kortare (okej, de skulle kanske skadas lite om man tar det bokstavligt talat) och att blondinerna bredvid stod och rökte. Det enda stora felet var att vi inte stod längst fram, då sångaren hoppade ner och delade ut kramar till de lyckliga satar som gjorde det.

 

Trots att jag redan har deras album inlagd på datorn, så blev jag glad när jag fick den i julklapp. Den ser bra ut i skivsamlingen. Den passar dessutom väldigt bra i stereon. Musiken passar mina öron, det är ett mjukt ljud utan att bli långsamt och tråkigt. Låtarna glider över i varandra, utan att låta likadant. Jag tänker inte skriva så mycket mer, men uppmanar er att lyssna på dem, gärna någon av mina favoriter:

 

Geraldine

 

Daddy’s Gone

 

Go Square Go


Kommentarer
Postat av: mamma

Lily Allen? Antony and the Johnsons?

Dom var ju också bra! Kram

2010-05-29 @ 15:41:25
Postat av: Jan-Åke

Deras autografer ser bra ut också

2010-05-31 @ 21:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0